Pokud chcete získávat více zákazníků na základě doporučení, potom je tento článek určen přímo pro vás.
Chci začít touto jednoduchou otázkou:
Jak snadné je pro vaše zákazníky mluvit o tom, jakou úžasnou službu nabízíte? Je pro ně snadné podělit se s těmi správnými lidmi o tu správnou informaci a šířit ji dál?
Doporučení: Když vašimi prodejci nejsou vaši obchodníci
Mnoho malých a středních firem investuje nemalé finanční prostředky do marketingu a uvedení produktu či služby na trh, ale nemají oddané a specializované prodejce, snad až na samotného vlastníka firmy. No takže prodejní sílou majitele firmy se pak stávají jeho klienti a jeho obhájci (obhájci jsou ti, kteří aktivně šířit pozitivní zprávy o vás a vaší firmě) Kdyby tento vlastník firmy měl své specializované obchodníky, jasně a přesně by jim řekl, na jakou cílovou skupinu potencionálních zákazníků se mají orientovat a jak přesně zní zpráva, kteoru mají říkat. Tímto způsobem by prodejci mluvili se správnými lidmi a říkali by jim ty spávné věci.
Doporučení musí být jasné, srozumitelné a přesně zacílené
Pokud byste chtěli získat více kvalitních obchodních poptávek přímo od vašich klientů a vašich obhájců, musíte si vyhradit nějaký čas a vysvětlit jim, jak vypadá váš typický klient, kterého byste chtěli oslovit a co by jim měli říkat. Pokud nevědí, ke komu mají hovořit a co mají říkat, tak jim hrozně ztěžujete situaci a děláte pro to ně složité, aby o vás mohli šířit dobré zprávy smysluplným způsobem. Takže, napište to do vašeho newsletteru, pište o tom ve vašem blogu, zmiňte to až budete příště hovořit s vašimi klienty nebo obhájci, hlavně s těmi, se kterými máte skvělé vztahy. Také nezapomeňte na to, aby byla zpráva jednoduchá a srozumitelná. Pomozte jim identifikovat tu správnou cílovou skupinu, ten správný typ lidí a sdělte jim tu jasnou zprávu, kterou mají šířit dál. To je vše, co musíte udělat.
Cokoliv budete dělat, netlačte příliš na pilu, nevnucujte se. Jenom se ujistěte, že ta správná informace je venku a že lidé, kteří vás chtějí doporučit, vědí co a komu to mají říct tak, aby neztráceli svůj čas.