Pokud chcete získávat více klinetů na základě doporučení, potom je tento článek určen přímo pro Vás.
Chci začít touto jednoduchou otázkou:
Jak snadné je pro Vaše klienty mluvit o tom, jak úžasná je Vaše služba? Je pro ně snadné podělit se s těmi správnými lidmi o tu správnou zprávu a šířit ji dál?
Doporučení: Když vašimi prodejci nejsou vaši obchodníci
Mnoho malých podniků investuje nemalé finanční prostředky do marketingu a uvedení produktu či služby na trh, ale nemají oddané a specializované prodejce, snad až na samotného vlastníka firmy. No takže prodejní sílou majitele firmy se pak stávají jeho klienti a jeho obhájci (vaši obhájci jsou ti, kteří aktivně šířit zprávy o vás a vaší firmě) Kdyby tento vlastník firmy měl své specializované obchodníky, jasně a přesně by jim řekl, na jakou cílovou skupinu potencionálních zákazníků se mají orientovat a jak přesně zní zpráva, kteoru mají šířit. Tímto způsobem by prodejci mluvili se správnými potencionálními klienty a říkali by jim ty správné argumenty.
Doporučení musí být jasné, jednoduché a přesně zacílené
Pokud byste chtěli získat více vysoce kvalitních obchodních leadů přímo od vašich klientů a vašich obhájců, musíte si najít nějaký čas a vysvětlit jim, jak vypadá typický potencionální klient, kterého byste chtěli oslovit a co by jim měli říkat. Pokud nevědí, ke komu mají hovořit a co mají říkat, tak jim hrozně ztěžujete situaci a děláte pro ně složité šířit o vás dobré zprávy smysluplným způsobem. Takže, napište to do vašeho newsletteru, pište o tom ve vašem blogu, zmiňte to až budete příště hovořit s vašimi klienty nebo obhájci, hlavně s těmi, se kterými máte skvělé vztahy. Také nezapomeňte na to, aby byl zpráva jednoduchá a jasná. Většinou jim pouze pomáháte identifikovat tu správnou cílovou skupinu, ten správný typ lidí a vysvětlit jim, že vše, co musí udělat, je zavolat vám, nebo něco podobného. To je vše co potřebujete.
Cokoliv budete dělat, netlačte příliš na pilu, nevnucujte se. Jenom se ujistěte o tom, že ta správná informace je venku a že lidé, kteří vás chtějí doporučit, vědí co a komu to mají říct, tak aby neztráceli svůj čas.