Jestli chcete, aby vaše firma rostla, existuje 5 způsobů jak na to:
- Zvýšíte obrat stávajících klientů. Jinými slovy, prodáte jim více produktů nebo služeb pokaždé, když od vás budou něco kupovat.
- Zvýšíte frekvenci nákupů vašich klientů. Místo toho, aby od vás kupovali 4x ročně, nakoupí u vás každý měsíc.
- Získáte více klientů.
- Zvýšíte ceny.
- Udržíte si více klientů. Jinými slovy, počet klientů, které ztrácíte, se bude snižovat.
Marketing je víc než jenom získávání nových klientů
Většina malých a středně velkých firem zvyšuje svůj obrat pomocí bodů 3 nebo 4. Pořád hledají nové klienty a způsoby jak jim účtovat vyšší ceny a poplatky. Ale neuvědomují si, že mohou stejně tak masivně zvýšit svůj obrat a zisk díky svým stávajícím klientům.
Jednou z možností je zavedení doplňkového produktu nebo služby, která bude komplementární k vaší stávající nabídce. Toto vám umožní zvýšit užitnou hodnotu pro vaše klienty a výsledkem bude dodatečný přísun tržeb pro vaši firmu. Je mnohem rychlejší a jednodušší prodávat dodatečné produkty a služby stávajícím klientům, než lidem, kteří vás vůbec neznají. Většinou je to i ziskovější, protože již dobře znáte jejich platební morálku a pravděpodobnost neplacení je téměř nulová.
Zvýšení frekvence nákupů
Vlastníci firem často omezují své příjmy a zisky tím, že trvají na zbytečných takzvaných nákupních cyklech neboli životnosti produktů.
Například, jeden DIY řetězec generoval většinu svého obratu z ročního katalogu, který vydával pravidelně každý rok a v rámci každého roku měl 2 velmi silné měsíce, které drželi obrat v požadované výši. Ale když najednou začali katalog vydávat čtvrtletně, tak svůj obrat téměř zdvojnásobili.
Udržte si stávající klientelu
Další výhodou, kterou získáte z dodatečně nabízených služby je, že tím budujete věrnost u vaší stávající klientely. Postaráte se tak o bod č. 5 z výše uvedeného seznamu, tj. budete ztrácet méně klientů. Když zákazníci dostávají lepší a komplexnější službu od vás, tak potom je těžší pro konkurenci získat si jejich pozornost. A současně, zvýšený užitek a hodnota vašich služeb z vás udělá atraktivnější firmu pro více nových zákazníků.
Samozřejmě je důležité pořád oslovovat nové klienty a hledat způsoby jak nabídnout lepší služby, abyste mohli účtovat vyšší ceny. Ale nepodceňujte přísun nemalých finančních prostředků, které můžete získat tím, že se zaměříte na výjimečnost a zvýšený užitek, který budete nabízet svým stávajícím zákazníkům. Chcete vědět jak na to? Nebo to máme udělat pro vás? Kontaktujte nás pro konzultaci zdarma.