Blog

5 způsobů jak zvýšit váš obrat

Jestli chcete, aby Vaše firma rostla, existuje 5 způsobů jak na to:

  1. Zvýšíte obrat stávajících klientů. Jinými slovy, prodáte jim více produktů nebo služeb pokaždé, když od vás budou něco kupovat.
  2. Zvýšíte frekvenci nákupů vašich klientů. Místo toho, aby od vás kupovali 4x ročně, nakoupí u vás každý měsíc.
  3. Získáte více klientů.
  4. Zvýšíte ceny.
  5. Udržíte si více klientů. Jinými slovy, počet klientů, které ztrácíte, se bude snižovat.

Marketing je víc než jenom získávání nových klientů

Většina malých a středně velkých firem zvyšuje svůj obrat pomocí bodů 3 nebo 4. Pořád hledají nové klienty a způsoby jak jim účtovat vyšší ceny a poplatky. Ale neuvědomují si, že mohou stejně tak masivně zvýšit svůj obrat a zisk díky svým stávajícím klientům.

Jednou z možností je zavedení doplňkového produkt nebo služby, která bude komplementární k vaší stávající nabídce. Toto vám umožní zvýšit užitnou hodnotu pro vaše klienty a výsledkem bude dodatečný přísun tržeb pro vaši firmu. Je mnohem rychlejší a jednodušší prodávat dodatečné produkty a služby stávajícím klientům, než lidem, kteří vás vůbec neznají. Většinou je to i ziskovější, protože již dobře znáte jejich platební morálku a pravděpodobnost neplacení je téměř nulová.

Zvýšení frekvence nákupů

Vlastníci firem často omezují své příjmy a zisky tím, že trvají na zbytečných takzvaných nákupních cyklech neboli životnosti produktů.

Například, jeden DIY řetězec generoval většinu svého obratu z ročního katalogu, který vydával pravidelně každý rok a v rámci každého roku měl 2 velmi silné měsíce, které drželi obrat v požadované výši. Ale když najednou začali katalog vydávat čtvrtletně, tak svůj obrat téměř zdvojnásobili.

Udržte si stávající klientelu

Dalším benefitem, který získáte z dodatečně nabízených služby je, že tím budujete věrnost u vaší stávající klientely. Postaráte se tak o bod č. 5 z výše uvedeného seznamu, tj. budete ztrácet méně klientů. Když zákazníci dostávají lepší a komplexnější službu od vás, tak potom je těžší pro konkurenci získat si jejich pozornost. A současně, zvýšený užitek a hodnota vašich služeb z vás udělá atraktivnější firmu pro více nových zákazníků.

Samozřejmě je důležité pořád oslovovat nové klienty a hledat způsoby jak nabídnout lepší služby, abyste mohli účtovat vyšší ceny. Ale nepodceňujte přísun nemalých finančních prostředků, které můžete získat tím, že se zaměříte na výjimečnost a zvýšený užitek, který budete nabízet svým stávajícím zákazníkům. Chcete vědět jak na to? Nebo to máme udělat pro Vás?

Want to receive the week’s best marketing TIP, design tech resources straight to your inbox?

Send us your email:

Contact

Out Of Office, s.r.o.

AKancelář Běžka, Běžecká 2
Praha 6 - Břevnov
160 00

T+420 731 606 350