Na začátku tohoto týdne jsem dostal email, který obsahoval jednu nebezpečnou chybu. Tato chyba zcela zásadně ovlivnila to, kolik lidí otevřelo a přečetlo daný email. Toto se stalo. Tak čtěte dál, aby se to nestalo i vám…
Email začínal čtyřmi slovy: “ Omlouvám se, že obtěžuji”
V této větě se schovává mnohem víc než jen 4 slova. Avšak stačí k tomu, aby většina příjemců tohoto mailu zaujala jasné stanovisko:
• Odesílatel věděl, že dělá něco špatně, a tak se hned na začátku omluvil
• Odesílatel rovněž věděl, že je něco špatně s jeho emailem. Nevyžádaně vyrušil někoho, koho vůbec nezná!
• A i když toto všechno věděl, tak vám stejně email poslal
Stejně tak, jako mnozí z vás jsem po úvodní větě přestal email číst. Někdo zcela cizí mne totiž vyrušil bez mého souhlasu, aby mi sdělil, že to co budu dál číst je spam. Email jsem okamžitě vymazal.
Ale co když ten email obsahoval cenné informace?
Ten email však mohl obsahovat užitečné informace. Mohlo se jednat o vynikající obchodní nabídku nebo mohl poskytovat informace o skvělé události. Ale přesto zklamal. Takže se tyto hodnotné informace nikdo nedozví. Seznam příjemců, na který byl email odeslán, způsob, jakým byl email napsaný a také znění úvodní věty úplně zničili emailovou kampaň. Navzdory tomu se bude odesílatel divit, proč nedostal žádnou kladnou odpověď. Obzvlášť pokud měl skutečně nějakou hodnotnou zprávu ke sdělení. Možná budou odesílatelé přemýšlet nad tím, jestli by neměli snížit ceny nebo jestli email marketing není jenom ztrátou času. Pokud bude odesílatel takto uvažovat a bude výsledek považovat za příklad neefektivního email marketingu, potom mu zcela uniká pointa!
Je to mnohem, mnohem větší!
Tento příklad jasně ukazuje, jak snadno by mohli majitelé firem nabízet úžasný produkt nebo službu, ale neefektivní marketing nabídku nakonec stejně zničí. Zásadní rozdíl je v tom, jestli dostáváte skutečné poptávky od zákazníků nebo je pro vás důležité množství adres, na které jste nabídku nevyžádaně odeslali.