Jedním z důvodů, proč tolik inteligentních a těžce pracujících vlastníků firem neuspěje, je skutečnost, že neúspěch se neděje přes noc. Neúspěch je na první pohled jen velmi málo patrný. Pomalu se k Vám plíží. Jenom zřídka je výsledkem nějakého katastrofálního rozhodnutí, ale většinou je výsledkem často se opakujících malých chyb.
Zde je jenom pár příkladů:
- když příliš tlačíte svým marketingem na lidi, trochu to Vaší firmě ublíží
- když si myslíte, že ušetříte peníze tím, že si věci uděláte sami, místo abyste si najali účetní nebo profesionála v marketingu, web designéra atd., ublíží to Vaší firmě opět trochu
- když kopírujete komunikaci a networking od Vaší konkurence, ublíží to Vaší firmě trochu
- když dokážete vyjmenovat všechny členy rozhodovací komise nejlepší realitní show v televizi, ale nevíte kdo jsou nejvlivnější lidé na Vašem trhu, tak to Vaší firmě také trochu ublíží
- když dopustíte, aby Vaše amatérsky vypadající webové stránky poškozovaly Vaše jméno, tak to ublíží Vaší firmě trochu
Úspěch se také neděje přes noc
Stejně tak, jako neúspěch, ani úspěch se neděje přes noc. Lidé samozřejmě chtějí úspěch přes noc a proto se prodává tolik nesmyslných knih o úspěchu přes noc, pořádá se hromada seminářů a webinářů, které Vám to slibují. Ve skutečnosti, dosažení úspěchu trvá dlouho. Také se k Vám plíží. Je to velmi zřídka výsledek jednoho chytrého rozhodnutí, ale většinou spoustou často se opakujících chytrých rozhodnutí. A to trvá nějaký čas.
Zde je pár příkladů:
- když se naučíte, jak získat pozornost na vašem trhu, tak, že už nikdy nebudete muset tlačit Vaši reklamu na lidi, tak to trochu posílí Váš biznis
- když se rozhodnete najmout si experta, který Vám pomůže tam, kde potřebujete, místo toho abyste dělali všechno sami a snažili se svépomocí uspět v nejhorším ekonomickém období našeho života, tak to Vaši firmu trochu posílí
- když přestanete používat sociální sítě jako ovce a začnete místo toho budovat viditelnou profesionální prezentaci Vaší firmy, tako ji to také trochu posílí
- když si uděláte čas a dozvíte se informace o lidech, kteří jsou Vašimi potencionálními zákazníky tak, abyste jim mohli pomoct vyřešit jejich problémy a uchopíte tak obchodní příležitosti, tak to Vaši firmu trochu posílí
- když zainvestujete do jednoduše a profesionálně vypadajících webových stránek nebo blogu, které posílí Vaši marketingovou zprávu, tak to Vaši firmu trochu posílí
Propojení mezi neúspěchem a krátkodobým myšlením
Pokud chcete uspět ve střednědobém nebo dlouhodobém horizontu, musíte se vyvarovat rozhodnutím, založeným na krátkodobých plánech. Krátkodobé přemýšlení znamená, že považujete odliv peněz z Vaší firmy za špatnou věc, a tak se tomu snažíte vyhnout. Lidé, kteří přemýšlejí krátkodobě, mají strach z investování, dokonce i z úplně základních investic, protože vidí jenom malé rozdíly mezi náklady biznisu a investicemi do biznisu. Ve skutečnosti to jsou dvě velmi odlišné věci. Udržování nákladů na nízké úrovni je skvělá věc, ale nechat firmu vyhladovět ze základních investic je jako nedat rostlině přístup ke slunci.
Krátkodobé myšlení nás také vede ke krátkodobým odpovědím. Jako každý podvodný hloupý webinář, software, elektronická kniha, seminář, které slibují rychlý úspěch nebo tajné tipy jak se stát rychle bohatým. Měli bychom být o něco chytřejší. Zkrátka, úspěch v biznisu vyžaduje dlouhodobou perspektivu. Pokud se Vám nedaří dosáhnout výsledků, které požadujete, musíte konat.