Pokud chcete vidět dramatický nárůst nových akvizic ve vaší firmě, zde jsou 3 oblasti, které jsou součástí vaší marketingové strategie a na které je nutné se zaměřit:
1. Proč by si měl někdo koupit poptávané produkty či služby spíš od vás než od konkurence?
Vaše odpověď může znít "Protože se více snažíme" nebo "Protože nabízíme nejlepší zákaznický servis". Ale vaše konkurence to říká také a navíc je to velmi subjektivní. Vaše odpověď musí být založena na něčem, co můžete doložit fakty.
2. Kolik vašich klientů vás pravidelně doporučuje prostřednictvím referencí?
Pokud nemáte pravidelný příliv pozitivních referencí od vašich stávajících klientů, potom musíte zjistit proč je tomu tak. Zjistěte, kteří vaši klient vás doporučují nejvíce a také zjistěte, proč tomu tak je. A potom se o tyto skutečnosti podělte s ostatními klienty. Pokud vás žádný z klientů nedoporučuje, potom musíte zjistit proč. Může to být signálem toho, že jim to přiliš ztěžujete anebo že jim není příjemné vás doporučit svým známým či kamarádům.
3. Kolik obchodních leadů nebo poptávek generuje vaše webová stránka denně?
Vaše webová prezentace by měla být strojem pro generování obchodních leadů pro váš biznis. Měla by být vždy k dispozici, dobře k nalezení a jednouše čitelná tak, aby vás mohl potencionální zákazník jednoduše najít, kontaktovat a zadat obednávku nebo poptávku nebo vás navštívit. Prosím nešetřete příliš v investování do online marketingu. Vaše stránka musí pro vás pracovat tak tvrdě, aby generovala více emailů a obchodních poptávek či objednávek než budete schopni zpracovat, a to každý den. Není správné vědomě nevyužít potenciál online marketingu jenom proto, že si ho děláte sami a šetříte tak náklady. Pokud se k vám nedostávají kvalitní obchodní výsledky z vaší internetové prezentace, zajistěte si profesionální pomoc, jinak přijdete o mnoho obchodních příležitostí.
A nakonec
Vlastníci malých i středně velkých firem velmi často přehlížejí tyto tři oblasti marketingu, a to navzdory tomu, že mohou vyprodukovat velmi výjimečné ROI neboli návratnost Vašich investic. Doufám, že Vám budou tyto tři tipy užitečné ale hlavně doufám, že Vás budou motivovat k akci.