Nejlepší investicí, kterou můžete ve Vašem podniku udělat, je bezpochyby neustálé hledání způsobů, jak být nenahraditelný.
Zamyslete se nad tímto:
Pokud chtějí lidé mrkvovou zmrzlinu a Vy jste jediný producent takovéto příchutě zmrzliny, potom byste milovníkům mrkvové zmrzliny chyběli jako blázen, kdybyste ji přestali prodávat. Nicméně jestli lidé chtějí kvalitního poskytovatele nějaké služby nebo kvalitního konzultanta a to je zároveň to, co Vy nabízíte, tak je pro Vaše klienty relativně jednoduché najít si náhradního poskytovatele kvaltiních služeb.
Není to jednoduché, ale vyžaduje se to
Pokud jste vlastníkem malého podniku, potom má pro Vás nalezení ekvivalentu mrkvové zmrzliny enormní hodnotu. Tím, že se stanete nenahraditelnými, seberete svým eixstujícím klientům všechny důvody, aby za Vás hledali náhradu. Navíc, je mnohem jednodušší prodávat službu, která je unikátní. A také velmi důležité, protože Vámi nabízená služba už nebude stejná jako ta, kteoru nabízí konkurence, už nikdy s ní nebudete muset bojovat pomocí snižování cen.
Ne, není to jednoduché vyvinout produkt nebo službu, která je unikátní. To je důvodem, proč ani Vaše konkurence to nedělá a proč je zde ta příležitost pro Vás.
Nicméně pokud si chcete udržet více klientů, generovat více klientů na doporučení, dělat práci, na které Vám záleží a dostávat za ni zaplaceno podle Vašich zásluh, potom je to nevynhutné.