Co byste udělali pro udržení svých klientů, kdyby zítra na váš trh vstoupil silný konkurent, který by masivně investoval do marketingu a reklamy?
Zvedněte si vlastní laťku.
Odpovědí většiny vlastníků menších a středně velkých firem bude, že by se velmi rychle začali “vice snažit”. Tváří v tvář nové hrozbě byste pravděpodobně také udělali všechno možné, abyste si udrželi stávající klientelu a zřejmě byste začali pracovat I na efektivnější strategii, jak získat nové klienty. Hra by se najednou změnila a Vaším cílem by bylo čelit novým výzvám a obstát.
Takže zde je další otázka: Proč nezvednou laťku teď hned, raději než čekat, než Vás k tomu donutí konkurence?
Z mojí zkušenosti s prací s klienty by většina z nich čekala na nějakou událost zvenku, pžedtím, než by zvedli laťku sami. Například, než aby začali dělat něco proaktivního a zlepšovat svůj marketing, počkali by, až přijdou o největší smluvní zakázku nebo až se jim začne snižovat obrat. Většina úspěšných firem ale nepotřebuje externí motivaci k tomu, aby neustále hledala cesty ke zlepšení. Neustále hledají cesty ke zlepšení svého biznisu.
Zvyšování laťky podle Steva Jobse
Mám zde jeden příklad jak Steve Jobs zvýšil laťku svému vývojovému tým, který pracoval na původním IPodu. Ten příběh možná není pravdivý, ale říká se, že vývojový tým IPodu představil Jobsovi první vzhled přístroje, na kterém tvrdě pracovali několik měsíců.
Jobs se na to podíval a řekl: “Je to moc velké”
Šéf toho týmu oponoval ”Menší to být nemůže, má to nejmenší možnou velikost”
Steve Jobs pak prý hodil přístroj do akvária. Vývojový tým na něj s hrůzou zíral.
Jobs pak řekl: “Vidíte ty bubliny? To je vzduch. Zmenšete ten přístroj!”
Tým tedy udělal další verzi přístroje, ten byl výrazně menší, I když půvdně věřili, že předchozí verze je nejmenší možná, dokud je Steve Jobs nepřinutil zvednout laťku na nejvyšší možnou. Bez Jobsova externího vlivu by vývojový tým dodal tlustší a méně atraktivní iPod a úspěch firmy Apple by mohl být výrazně jiný.
Řídíte rozvoj Vaší firmy sami
Nečekejte na vlivy zvenku než se rozhodnete přidat a znovu si definovat cílé, které je možné dosáhnout pro Vaši firmu. Udělejte si čas ještě dnes a vezměte alespoň jeden z procesů ve Vaší firmě a najděte příležitost k nějakému zlepšení. Udělejte stejnou věc zítra a pak pozítří, dokud se to nestane každodenní rutinnou součástí Vaší práce. Začněte ještě dnes.
Nastartuje zlepšení a uvidíte jak Vaše firma poroste a za 12 měsíců bude k nepoznání.