1. Vaše zpráva směrem k zákazníkům musí být jasná a srozumitelná
Nezávisle na tom jak dobré zboží nebo služby nabízíte, pokud je nedoprovází přesvědčivý popis (formulace), budete mít potíže s dosažením požadovaných obchodních výsledků. Vaši potenciální zákazníci si musí Vaši zprávu přečíst a cítit přitom inspiraci k akci - nakoupit u Vás, zavolat Vám, napsat Vám zprávu nebo přijít do Vašeho obchodu. Laické formulace postrádají schopnost motivovat čtenáře k jakékoliv akci. Je velmi hodnotné naučit se, jak psát přesvědčivý reklamní text nebo si najmout tyto služby od někoho, kdo už ví jak na to. Nedovolte aby se Vaše firma stala jednou z těch, které zbytečně nedosahují potřebných prodejů jenom kvůli špatné textaci.
2. Oslovujte správnou audienci
Tolik marketingových akci ztroskotá jenom proto, že se nedostanou ke správným lidem. Když už jednou zjistíte, kdo je Vaší cílovou skupinou, musíte přemýšlet nad způsoby, jak je nejlépe oslovit, aby si Vaši zprávu přečetli.
Píšete-li blog, umístěte Vaše texty na frekventované portály, které čtou lidé z Vaší cílové skupiny. Zpočátku bude Váš blog jenom málo čtený, ale pokud dodáte kvalitní text alespoň jednou za 14 dní, získáte v průběhu několika měsíců velmi hodnotnou audienci. Propojte Váš blog se sociálními sítěmi a vložte si ikonku do podpisu Vašich emailových zpráv.
Používáte-li email marketing, ujistěte se, že Vaše databáze příjemců obsahuje Vaše cílové skupiny. I když databázi někde koupíte, je důležité mít na mysli, že tito příjemci zřejmě prodali své adresy mnoha jiným obchodníkům s databázemi a jejich schránka je pravidelně zahlcována nevyžádanou poštou. Tito příjemci mají buď velmi silný protispamový filtr nebo tuto adresu úplně opustili. Výsledkem je, že si myslíte, že jste emailem zasáhli 10.000 lidí ale přitom Vaši zprávu přečetla pouze malá frakce tohoto počtu.
Pokud je to možné, a vždy je to možné, vybudujte si vlastní databázi.
3. Zajistěte správné načasování
Skvělá komedie a skvělý marketing mají přece jenom něco společného ... správné načasování. Takže zde je skvělá otázka při marketingovém plánování: "Jak relevantní je moje zpráva ve chvíli, kdy ji její příjemce přečte?" Například, je mnohem složitější prodat dražší zboží ve třetím týdnu měsíce než v posledním týdnu měsíce kvůli výplatním cyklům zákazníků. Poznejte Váš trh a zjistěte, kdy Vai zákazníci preferují nákup. A pak se zaměřte na to, abyste dostali Vaši reklamní zprávu k nim v nejlepší možný čas.