Vše je o tom, aby nabídka nezněla až příliš dobře na to, aby byla pravdivá. Existuje staré přísloví, které říká, že pokud zní něco příliš dobře, aby to byla pravda, tak to tak většinou i je. Výsledkem pak je, že když zákazník vidí nabídku, která vypadá až moc dobře, ihned zpozorní. Všichni vědí, že vynikající služby za příliš nízkou cenu nejsou reálné. Skvělí specialisté nepracují za levné ceny - levní specialisté nedělají skvělou práci.
Takže potenciální zákazník se diví, co je zde špatně.
- Možná je nabízená služba nakonec nevalné kvality a tato reklama mi lže?
- Možná je tam hromada skrytých nákladů?
Ať už je to cokoliv, když je zákazník konfrontován s něčím, co zní až příliš dobře na to, aby to byla pravda, začne mu to být podezřelé. Stejně tak, jako vám nebo mě. A to je důvodem, proč se marketing produktů na spodní cenové hranici musí soustředit na přesvědčování víc, než na cokoliv jiného.
Otevřené a poctivé stanovení ceny
Jasným amatérským marketingem je, když vidím malé firmy nabízet něco fantastického za bagatel. Profesionální firma, která nabízí služby nebo zboží na spodní cenové hranici, zdůrazňuje hodnotu a detailně jí popíše, takže potencionální zákazník vidí přesně proč je nabídka tak levná. Přehled poplatků a cenová politika profesionálních firem je jasná, otevřená a poctivá. K obhajobě používají garance, které vyvrátí riziko poskytnutí nekvalitních služeb a komunikují přesvědčováním.
Nemyslete si, že marketing produktů na nejnižší cenové škále je jednodušší než těch na té nejvyšší. Dávejte velký pozor, protože lidé vidí nízkou cenu, a hned zpozorní.